Přihlášení Registrace

Cyklisté Liberecka

O kampani

Do práce na kole je kampaní na podporu cyklistiky jako k městu a společnosti šetrného způsobu dopravy. Cílem je, aby kolo využívalo co nejvíce lidí ke svým každodenním cestám do práce, nebo si to alespoň vyzkoušelo.

Celá kampaň probíhá jako pomyslná soutěž mezi přihlášenými pracovními 2-5 člennými týmy, jejichž členové se během května snaží o nejpočetnější dojížďku do zaměstnání. V potaz jsou brány také celkově najeté kilometry a kreativita týmu. 

Motivací k co nejčetnější dojížďce je účastníkům radost z týmové práce a soutěživost, přínos pro své tělo a zdravý životní styl, vědomí prospěchu pro prostředí, ve kterém žijí a v neposlední řadě hodnotné ceny, které mohou získat.   

Samotné firmy se v rámci kampaně mohou ucházet o titul Cyklozaměstnavatele roku a to tím, že podpoří svoje cyklo-zaměstnance.

Inspirace k této kampani přišla ze zemí, jakými jsou Rakousko, Německo, Dánsko a další, ve kterých jsou podobné akce velice úspěšné. Myšlenka uspořádat něco podobného také u nás vzešla z pražské cyklistické komunity a v roce 2011 ji poprvé realizovala občanská iniciativa Auto*Mat prosazující lepší prostředí pro kvalitní život ve městě. Prvního ročníku se zúčastnilo kolem tisíce Pražanů a v dalším roce přesáhl počet 1 500. Rok 2012 byl také rok, kdy se ke kampani přidaly i další města jako třeba Liberec.

Do práce na kole

 

 

Přílohy: